24 Şubat 2010 Çarşamba

NASIL 1402 LİK OLDUM

Seka Çaycuma Müessesesi Ölçü Aletleri ünitesinde çalışıyorum. İşimiz kısımlardan gelen arıza şikayetlerini takip edip arızaları gidermek. O gün Soda Kazanı baca gazı sıcaklık ölçü aleti yanlış değer veriyormuş. Baca merdiveni çürük, sıcaklığı ölçen algılayıcı(Termo-element)bacanın tam tepesinde. Emniyet kemeri falan, bacaya çıktım (Arkadaşlarıma kıyamadığım için kendim çıktım. )İşi bitirip indim. Dizlerimde derman kalmamış korkudan. Kendime geleyim diye yanımdaki arkadaşlarımla konuşuyorum. Posta, elinde yeşil bir zarfla yanıma geldi, Müessese'den bana gönderilmiş, açtım okudum. "İş Kanunu'nun 17.maddesinin 2 numaralı bendi gereğince;İyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzerleri gibi hareketlerinizden dolayı ihbarsız ve tazminatsız olarak, Donanma ve Sıkıyönetim Komutanlığı'nın emirleri gereğince görevinize son verilmiştir". Bozuntuya vermedim, bacaya çıkmadan önce söyleseydiniz ya, diye espri bile yaptım. Tarih 8.10.1982

Bir insanın işten evine geldiğinde, beni bugün işten attılar, demesinin ne demek olduğunu bir düşünmenizi isterim.

Seka mı talep etti, bilemem. Benimle birlikte beş işçi için "İşyerinde sinsi faaliyetlerini devam ettirme eğiliminde oldukları, müsait ortamı bulduklarında yasadışı eylemlere yönelerek iş yeri düzenini bozacakları anlaşılmış ve halen gizli toplantılar yaparak yeniden güç oluşturmaya çalıştıkları tesbit edilmiştir. Görevlerine son verilmesini rica ederim. imza, Oramiral, Donanma ve Sıkıyönetim Komutanı Z.A 16.Temmuz.1981"

Sevgili komutanım benim ilerideki niyetimi nasıl okudunuz, demiyorum. İleriki zamanda bir başkası da sizin niyeti okuyabilir, diye düşünüyorum.

Kesintisiz on yıl mücadele ettim görevime dönmek için. SHP kongrelerinde 1402'likler için söz aldım (Bu arada belirteyim İsmail Cem Zonguldak il kongresindeki konuşmamdan dolayı yanına çağırdı, tebrik etti, koalisyon protokoluna işçilerin göreve döndürülmesi hususunu ben ilave ettirdim, yoksa sadece memurlarla sınırlı tutacaklardı dedi.)

İşten atmanın dışında kamu hizmetlerinden ömür boyu men cezasını da içeriyordu Özelde olsa kimse size iş veremezdi korkudan.Burada 12 Eylül anılarını bitirmek istiyorum, sağlığımı bozuyor, yazacak çok şeyler var ama o dönemin korkusunu atamamışız üzerimizden. İşte 1402'lik oluşum komutanın niyet okumasından oldu. Eskiden niyet çektirirlerdi; güvercinlerin yanında bir de tavşan olurdu.

Hiç kimseye kin beslemedim. Devletin devamlılığını isterim.Tabii bu arada hukuk devleti olmamızı da...

1 yorum:

  1. "Sevgili komutanım benim ilerideki niyetimi nasıl okudunuz, demiyorum. İleriki zamanda bir başkası da sizin niyeti okuyabilir, diye düşünüyorum."
    zeki abi Bu kelime cuk diye oturmuş
    e ne demişler etme bulma dünyası bu dünya.

    YanıtlaSil